مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم از طراحی و راهاندازی سامانه جدیدی برای پاسخگویی به شکایات خبر داد که بسیاری از فرآیندها را به صورت خودکار انجام میدهد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم؛ حامدکرمی، اولین نشست سراسری رابطین دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات حوزه ستادی وزارت علوم، سازمانهای تابعه و دانشگاههای سراسر کشور یکشنبه ۲۸ بهمن ماه در ستاد وزارت علوم برگزار شد.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم در اولین نشست سراسری رابطین دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات حوزه ستادی، سازمانهای تابعه و دانشگاههای سراسر کشور، علوم، به بیان اهمیت دو وظیفه اصلی این دفتر، بازرسی و پاسخگویی به شکایات در حوزه آموزش عالی پرداخت.
وی با قدردانی از تلاشهای گذشته در این حوزه، دو اقدام مهم و اصلی اخیر این دفتر را تشریح کرد.
وی اعلام کرد که به دلیل نبود ساختاری به نام بازرسی و پاسخگویی به شکایات در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات از ظرفیت قانونی ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده کرده و بازرسان معتمد را برای این منظور به کار گرفته است.
کرمی اظهار داشت : در حال حاضر ۵۰ نفر بازرس معتمد در کل آموزش عالی فعالیت دارند که ۶ نفر از آنها در ستاد وزارتخانه و مابقی در استانها و دانشگاههای مختلف فعالیت میکنند این بازرسان معتمد وظایف قانونی خود را در دو حوزه مقابله با ارتشا و سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری انجام میدهند و توانایی ورود فوری و اورژانسی به این موارد را دارند.
وی از طراحی و راهاندازی سامانه جدیدی برای پاسخگویی به شکایات خبر داد که نقایص سامانه قبلی را ندارد و بسیاری از فرآیندها را به صورت خودکار انجام میدهد. هدف این سامانه افزایش سرعت و کارآمدی در پاسخگویی به شکایات و کاهش نقش نیروی انسانی در این فرآیندها است.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم تأکید کرد که این سامانه جدید تمامی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور را به عنوان یک واحد کل در نظر گرفته و ارتباط مؤثری بین آنها ایجاد میکند. هدف اصلی این سامانه، پاسخگویی به شکایات در مدت ۱۵ روز است.