یکشنبه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۴ | Sunday, 11 May , 2025
پ
  • شناسه : 45563
  • 17 دی 1403 - 1:38
  • 24 بازدید
  • ۰ دیدگاه
  • ارسال توسط :

مقاومت عجیب در برابر شهرداری غیر حضوری؛ورود بستگان به جای نخبگان؟

مقاومت عجیب در برابر شهرداری غیر حضوری؛ورود بستگان به جای نخبگان؟
مقاومت عجیب در برابر شهرداری غیر حضوری؛ورود بستگان به جای نخبگان؟

رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران از روند جذب نخبگان و آشنایان مدیران ارشد در شهرداری تهران انتقاد کرد و خواستار شفاف سازی شهرداری درباره این موضوع، شد. ناصر امانی، رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران امروز در صحن شورا طی تذکری گفت: تذکر بنده در رابطه با […]

رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران از روند جذب نخبگان و آشنایان مدیران ارشد در شهرداری تهران انتقاد کرد و خواستار شفاف سازی شهرداری درباره این موضوع، شد.

ناصر امانی، رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران امروز در صحن شورا طی تذکری گفت: تذکر بنده در رابطه با وظایف کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر تهران است.  علت این که تذکر را از میکروفن شورا اعلام می‌کنم این است که دو بار در ارتباط با این موضوع با شهرداری تهران مکاتبه کردیم، ولی چون پاسخی دریافت نکردیم، بر حسب نمایندگی، از ظرفیت قانونی برای تذکر رسمی به شهرداری تهران استفاده می‌کنم. موضوع تذکرم لیستی است که از طرف کمیته نظارت شورا به ما ارسال شد تحت عنوان معرفی تعداد ۵۸ نفر به گزینش شهرداری تهران به عنوان نخبه جهت استخدام در شهرداری تهران. در تاریخ دو اردیبهشت ۱۴۰۳ مکاتبه‌ای شده از طرف اداره کل منابع انسانی به هیئت مرکزی گزینش و یک لیست ۵۸ نفری را پیوست کردند و گفتند این ۵۸ نفر نخبه‌اند و آنها را جذب کنید.

او ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران جذب نخبه در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی و غیردولتی مقرراتی دارد. به همین دلیل وقتی این لیست از طرف کمیته نظارت شورا در اختیار بنده قرار گرفت؛ در تاریخ ۲۰ آبان امسال نامه‌ای نوشتم و خواستم مدارک و مستندات این لیست را در اختیار کمیته قرار بدهند که جواب نیامد. یک ماه بعد، در تاریخ ۱۰ آذر امسال، مکاتبه کردیم و گفتیم جذب نخبگان مقرراتی دارد و آیا این مقررات را رعایت کردند و لیستی که ارسال کرده اند؛ واجد این شرایط هستند یا نه که مجدداً پاسخ نیامد. هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایه‌انسانی استعدادهای برتر و نخبه را در دستگاه‌های اجرایی مصوب کرده و سازمان امور اداری و استخدامی در تاریخ ۱۱ تیر ۱۴۰۱ این دستورالعمل را ابلاغ کرده است.

امانی گفت: بر اساس این ضوابط، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی علاوه بر دستگاه‌های دولتی هم مشروط بر این که از بودجه کل کشور استفاده کنند می‌توانند از این ضوابط بهره‌برداری کنند. دستگاه‌های اجرایی مجازند براساس سهمیه‌ای که بنیاد ملی نخبگان به طور سالانه تعیین و توافق می کند با تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور در چارچوب منابع مصوب سالیانه و با رعایت قوانین و مقررات استخدامی مربوطه نسبت به جذب و به کارگیری نخبگان اقدام کند. شهرداری تهران به دلیل این که از بودجه کل کشور استفاده نمی‌کند و از طرفی مستند به ماده ۱۱۷ قانون خدمات‌ کشوری از شمول آنها خارج است و قطعاً برای جذب و به کارگیری نیروهای قراردادی نیز از ضوابط تعریف شده در تبصره ذیل ۳۲ قانون فوق تبعیت نمی‌کند. لذا امکان بهره‌برداری این ظرفیت را ندارد؛ یعنی هر سه شرط را ندارد و نمی‌تواند از این آیین‌نامه برای جذب نخبگان استفاده کند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: جذب نخبگان سه شرط دارد و شامل این موارد است: اولاً تعامل با بنیاد نخبگان و ارسال نیازهای تخصصی و مشاغل خاص خود به بنیاد ملی نخبگان؛ دوم، مکاتبه و اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی کشور برای استفاده از ظرفیت فوق و سوم، استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی مندرج در بانک اطلاعات بنیاد ملی نخبگان. یعنی اگر لیستی هم دارد؛ باید قبلاً در این بانک اطلاعات ثبت شده باشد و بنیاد ملی نخبگان این لیست را از بانک اطلاعات در اختیار شهرداری تهران قرار داده باشد. ما این سه سئوال را داشتیم و در خود حوزه منابع انسانی هم بوده و قرار نبوده معاون منابع انسانی شهرداری از جای دیگری نامه بزند و ظرف یک هفته می‌توانستند جواب بدهند. اما دو ماه است که دو نامه دادیم و جواب نداده اند؛ پس این ذهنیت را ایجاد می‌کند که بخواهد بستگان به جای نخبگان وارد شهرداری تهران شوند. لذا به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود در جهت رفع ابهامات و شبهات ایجاد شده در جذب نخبگان، سریعاً با ارائه مستندات منطبق بر ضوابط و مقررات قانونی پاسخ این سئوال را به شورای‌اسلامی‌شهر تهران ارسال نمایند.

همچنین در این جلسه احمد صادقی؛عضو شورای  شهر تهران با بیان اینکه به نظر می رسد مقاومت های پیدا و پنهانی برای عدم تحقق شهرداری غیر حضوری وجود دارد گفت: از شهرداری می خواهم به قید فوریت ضمن اطلاع رسانی الکترونیکی کلیه مدارک لازم، گردش فرایند و بارگزاری فرم های مربوطه و بهره گیری از سامانه های موجود نسبت به تمام الکترونیکی کردن فرایند و حذف مدارک فیزیکی و پرهیز از لزوم مراجعه حضوری اقدام کند.

او ادامه داد: تذکر امروز من مربوط به هوشمند سازی شهر و در راستای ایفای وظایف نمایندگی ما به عنوان اعضای شورا و نمایندگان شهروندان محترم  است.

وی افزود: یکی از شعارها و برنامه های شورای ششم و  شهرداری فعلی حرکت موثر به سمت تحقق شهرداری غیر حضوری و ارائه خدمات به شهروندان، بدون الزام به مراجعه حضوری بوده است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا ادامه داد: تا جایی که بندهای (الف)و (ب) و بخش دوازده  فصل۵  مصوبه برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران بر مبنای تحقق عدالت شهری، به صورت مبسوط و مستقیم و به تحقق شهرداری غیر حضوری پرداخته است.

وی اظهار داشت: همچنین در بند یک مصوبه ۲۵۷۲ با عنوان الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرایند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی و بند (ب) ماده یکم مصوبه ۲۸۵۴ با عنوان الزام شهرداری به اصلاح فرایند ها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی های ساختمانی موضوعات کاهش مراجعات شهروندان مورد تأکید شورا بوده که متأسفانه اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است.

صادقی گفت: از طرف دیگر جلوگیری از تردد غیر ضرور باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد که هر دو از اهم دغدغه های مردم و مسئولان شهری است. متأسفانه باید کم کاری مدیران شهری در تحقق شهرداری غیر حضوری را به مثابه ترک فعل در زمینه های ترافیک و آلودگی هوا تلقی کرد‌.

این عضو شورا افزود: همین چند روز گذشته که بخشهایی از شهر نظیر مدارس به واسطه آلودگی هوا تعطیلی بود؛ متقاضیان پروانه گواهی ساختمان جهت اخذ تأییدیه کمیته نمای مناطق ناچار به مراجعات حضوری بودند. متقاضیان مجبورند برای تأییدیه طرح نمای بنای خود اول  برای اطلاع از مدارک و دریافت سی دی و  فرم های مربوطه، و یکبار هم بار هم  جهت تحویل مدارک و بار دیگر و برای سومین مرتبه، صرفاً جهت اطلاع از نتیجه کمیته نما به منطقه مراجعه حضوری داشته باشند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر طرح نما در جلسه اول مورد تأیید قرار نگیرد متقاضی مجبور است مجددا جهت رفع نواقص اقدام و مجددا به منطقه مراجعه حضوری نماید. آیا واقعا امکان کاهش یا حذف مراجعات حضوری امکان پذیر نیست؟

صادقی در ادامه گفت: از شهردار محترم تهران و معاون شهر سازی و معماری می خواهم  به قید فوریت، ضمن اطلاع رسانی الکترونیکی کلیه مدارک لازم، گردش فرایند و بارگزاری فرم های مربوطه و بهره گیری از سامانه های موجود مانند سامانه کمیته نما نسبت به تمام الکترونیکی کردن فرایند و حذف مدارک فیزیکی و پرهیز از  لزوم مراجعه حضوری اقدام نمایند.

صادقی خاطر نشان ساخت: یادآوری می کنم شهر هوشمند تنها به معنای وجود نرم افزار «تهران من»، «شهرزاد» و یا «شهریار» نیست. اولین و حداقلی ترین گام هوشمند سازی، الکترونیکی سازی فرایند ها، تغییر و تحول برای هوشمند شدن شهرداری در بدنه و مدیریت است که متأسفانه نه تنها این استقبال در بدنه مدیران شهرداری علی الخصوص حوزه شهرسازی نیست؛ بلکه مقاومت پیدا و پنهانی وجود دارد که این امر تحقق نیابد.

وی افزود: گویا شبکه ای سازمان یافته در غیر حضوری شدن مراجعات حضوری منافعشان به خطر می افتد. باید بدانیم عدم مراجعه حضوری و هوشمند ساختن شهر، خواست مردم است که باید در زندگی و امور جاری شهروندان اعمال شود.

در این جلسه گزارش حسابرس شورا در خصوص عملکرد مالی شهرداری منطقه ۲۲ برای سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ استماع و بندهای تکلیفی آن به تأیید اعضای شورا رسید.

 گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص حسابرسی شهرداری منطقه ۲۲ تهران برای سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در جریان دویست و نود و سومین جلسه شورا قرائت شده و پس از استماع مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

احمد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص بندهای تکلیفی شهرداری منطقه ۲۲ برای سال مالی ۱۴۰۰ اظهار داشت: شهرداری تهران موظف است مفاد تبصره ۲ ماده ۷۸ قانون شهرداری‌ها «به نام سپرده یا امانت به شهرداری» را رعایت کند. همچنین، شهرداری تهران موظف است دستورالعمل نحوه واگذاری، میزان و واریز تنخواه گردان را رعایت کرده و نسبت به تعیین تکلیف اقلام راکد و سنواتی حساب‌های دریافتنی عملیاتی به مبلغ ۵,۵۰۷ میلیارد ریال (از اداره کل امور مالیاتی، شرکت آب و فاضلاب،وزارت اقتصاد و سایر) اقدام کند.

صادقی ادامه داد: شهرداری تهران موظف است نسبت به ارائه گزارش در خصوص وضعیت پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی و نیز نسبت به ارائه گزارش در خصوص وضعیت پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی و نسبت به ارائه صورت‌های ریز بدهی مؤدیان، همچنین تعیین تکلیف امور مربوط به مالیات و تعیین تکلیف حساب‌های فی‌مابین مرکز و مناطق اقدام کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص سایر تکالیف شهرداری منطقه ۲۲ برای سال مالی ۱۴۰۰ گفت: شهرداری تهران موظف است نسبت به طراحی سیستم کنترل پروژه مناسب جهت ثبت و پیگیری مخارج و برآوردهای ریالی و مقداری، همچنین نسبت به تعیین تکلیف وضعیت اراضی قابل واگذاری و واحدهای ساخته شده اداری، تجاری، مسکونی و همچنین شفاف سازی و ارائه صورت‌های مالی در خصوص املاک مشمول بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در اختیار اشخاص ثالث و اطلاعات تکمیلی شامل کد اموال، شماره پلاک ثبتی، نشانی ملک، نوع ملک، نوع کاربری، مساحت هر قطعه، وضعیت مالکیت، بهای تمام شده و…) اقدام کند.

به همین ترتیب اقدام نسبت به فراهم ساختن امکان مشاهده عینی اسناد مالکیت زمین و ساختمان‌های منطقه جهت کنترل و اثبات ثبت دارایی‌های ثابت مشهود، تعیین تکلیف ثابت در جریان به مبلغ ۶۵۳ میلیارد ریال (مشتمل بر بهای اراضی،ساختمان‌ها و تاسیسات پروژه‌هایی نظیر پارکینگ طبقاتی غدیر، سرای محله شریف، سرای محله نسیم، سرای محله باقری، استخر نور، ساختمان راهنمایی و رانندگی، احداث مجتمع زورخانه، سرای محله ۶، مجتمع توانمندسازی بهاران، سرای محله هوانیروز فاز ۲، ساختمان‌های اداری مجتمع ورزشی کوثر و…)، و تدوین آئین نامه مدون جهت شناسایی و ثبت دارایی‌های ثابت عمومی و اختصاصی از جمله اقدامات دیگری است که شهرداری تهران موظف به انجام آن است.

وی در ادامه قرائت بندهای تکلیفی گفت: شهرداری تهران موظف است نسبت به مانده سرفصل پیش دریافت‌های وجوه درآمدی که توسط اداره درآمد به تفکیک کد درآمدی امور مالی اعلام نشده همچنین ارائه گزارش درآمدها در محدوده قانونی به تفکیک شماره سریال پروانه، تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره دستی و مکانیزه به تفکیک کاربری، تیراژ ساخت، متراژ، مبلغ هر متر مربع، سطح زیربنا، نام مودی و پلاک ثبتی و همچنین مجوزات صادره برای لکه گیری و ترمیم آسفالت درخواستی از معاونت معماری و شهرسازی شهرداری منطقه جهت کنترل با نرخ‌های مصوب و نیز نسبت به ارائه گزارشی در خصوص وصول مطالبات منطقه به کمیسیون برنامه و بودجه شورا و همینطور ارائه گزارشات کارشناسی رسمی دادگستری جهت کنترل ارزیابی و انجام معامله در خصوص تملک املاک معارض طرح‌های عمرانی و طرح‌های توسعه فضای سبز و همچنین نسبت به ثبت تعدادی از شوارع متروکه در دفاتر و سیستم اموال و املاک منطقه که شناسایی و ثبت نشده، اقدام کند.

صادقی درخصوص بندهای تکلیفی شهرداری برای سال مالی ۱۴۰۱ نیز اظهار داشت: شهرداری تهران موظف است مفاد تبصره ۲ ماده ۷۸ قانون شهرداری‌ها «به نام سپرده یا امانت به شهرداری» را رعایت کند که مهم توسط منطقه ۲۲ صورت نپذیرفته است لذا شایسته علت عدم واریز مانده در فصل سپرده‌های پرداختنی را به کمیسیون بودجه گزارش کند. شهرداری تهران موظف است علت عدم تعیین تکلیف تعداد ۵ فقره حساب‌های بانکی راکت را گزارش کرده و نسبت به رفع مغایرت‌های بانکی اقدام کند. همچنین شهرداری تهران موظف است نسبت به تعیین تکلیف اقلام راکد و سنواتی حساب‌های دریافتنی عملیاتی به مبلغ ۲,۹۸۶,۸۴۹ میلیون ریال و همچنین حساب‌های دریافتنی غیرعملیاتی به مبلغ ۳۹,۶۳۷ میلیون ریال اقدام کند.

صادقی ادامه داد: شهرداری تهران موظف است نسبت به ارائه گزارش در خصوص وضعیت پرونده‌های حقوقی در مراجع قضایی و نیز نسبت به ارائه صورت‌های ریز بدهی مؤدیان و نیز تعیین تکلیف امور مربوط به مالیات طراحی سیستم کنترل‌های داخلی در خصوص ثبت و پیگیری موجودی‌ها جهت کنترل مغایرت و صحت موجودی اقدام کند. ارائه اطلاعات کامل در خصوص صورت ریز موجودی مواد و کالا و نیز اقدام نسبت به طراحی سیستم کنترل پروژه مناسب جهت ثبت و پیگیری مخارج و برآوردهای ریالی و مقداری همچنین تعیین تکلیف وضعیت اراضی قابل واگذاری و واحدهای ساخته شده اداری، تجاری، مسکونی و همچنین شفاسازی و ارائه صورت‌های مالی در خصوص املاک مشمول بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در اختیار اشخاص ثالث و اطلاعات تکمیلی شامل کد اموال، شماره پلاک ثبتی، نشانی ملک، نوع ملک، نوع کاربری، مساحت هر قطعه، وضعیت مالکیت، بهای تمام شده و … و نیز فراهم ساختن امکان مشاهده عینی اسناد مالکیت زمین و ساختمان‌های منطقه جهت کنترل اثبات ثبت دارایی‌های ثابت مشهود،تعیین تکلیف ثابت در جریان به مبلغ ۷۴۲,۷۸۳ میلیون ریال و و همینطور تدوین آیین نامه مدون جهت شناسایی و ثبت دارایی‌های ثابت عمومی و اختصاصی از از دیگر اقداماتی است که شهرداری تهران موظف به انجام آن است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه شورا در خصوص سایر بندهای تکلیفی نیز بیان کرد: شهرداری تهران موظف است نسبت به تعیین تکلیف وضعیت قراردادهای مشارکتی پروژه موضوع ساخت مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی چیتگر، احداث پروژه مجتمع تجاری خدماتی المپیک، قرارداد مشارکت پروژه ۱۰۰۱ شهر، پروژه تجاری مسکونی ارغوان و پروژه مکمل باغ گل، پروژه تجاری اداری ساحل، پروژه مجتمع تجاری ادا مجتمع تجاری اداری خرازی، پروژه تجاری نسیم ۲، پروژه مکمل پارک بانوان و پروژه تجاری اداری شهرک چشم و … و اقدام نسبت به مانده سرفصل پیش دریافت‌های وجوه درآمدی که توسط اداره در حال تفکیک کد درآمدی به امور مالی اعلام نشده، ارائه گزارش درآمدها در محدوده قانونی به تفکیک شماره سریال پروانه، تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره دستی و مکانیزه به تفکیک کاربری، تیراژ ساخت، متراژ، مبلغ هر متر مربع، سطح زیربنا، نام مودی و پلاک ثبتی و همچنین مجوزهای صادره برای لکه‌گیری و ترمیم آسفالت درخواستی از معاونت معماری و شهرسازی شهرداری منطقه جهت کنترل با نرخ‌های مصوب اقدام کند.

صادقی گفت: شهرداری تهران موظف است نسبت به ارائه گزارشی در خصوص وصول مطالبات منطقه به کمیسیون برنامه و بودجه شورا همچنین ارائه گزارشات کارشناسی رسمی دادگستری جهت کنترل ارزیابی و انجام معامله در خصوص تملک املاک وارث طرح‌های عمرانی و طرح‌های توسعه فضای سبز و همینطور نسبت به ثبت تعدادی از شوارع متروکه در دفاتر و سیستم اموال و املاک منطقه که شناسایی و ثبت نشده اقدام کند.

همچنین در این جلسه گزارش حسابرسی سازمان نوسازی شهر تهران برای سال مالی ۱۴۰۲ ارائه و پس از بررسی به تأیید رسید. این جلسه با مشارکت فعال اعضای شورا و حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، برگزار شد. اعضای شورا نظرات، پرسش‌ها و تذکرات خود را در خصوص بندهای مختلف گزارش حسابرسی مطرح کردند.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه به چند بند مهم گزارش اشاره و تأکید کرد: شفافیت مالی باید اولویت اصلی سازمان باشد. وی با اشاره به دعاوی حقوقی سازمان گفت: در بند ۶ گزارش آمده است که تعدادی پرونده حقوقی علیه سازمان مطرح است اما تعداد دقیق این دعاوی مشخص نشده است. این موضوع باید شفاف شود تا ابعاد حقوقی آن روشن باشد.

وی همچنین به بدهی‌های مربوط به اوراق مشارکت سازمان اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۹۹ تا کنون بدهی‌های مرتبط با اوراق مشارکت تصفیه نشده است. چرا شهرداری تهران برای تسویه این بدهی‌ها اقدامی نکرده؟ این موضوع باید دقیق‌تر بررسی شود.

امانی همچنین درباره سرمایه‌گذاری‌های خارج از موضوع اساسنامه تذکر داد و پرسید: سازمان در کدام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کرده که این موضوع مورد ایراد حسابرس قرار گرفته است؟

 سید احمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، با تأکید بر مسئولیت‌های اجتماعی سازمان، خواستار تسریع در تحویل اسناد مالکیت واحدهای مسکونی شد.

وی گفت: حدود هزار واحد مسکونی در پروژه‌های مینابی و اتابک هنوز اسناد مالکیت ندارند و مردم دائماً از سازمان پیگیری می‌کنند. این تعلل در تحویل اسناد باعث ایجاد نارضایتی شده است.

وی همچنین افزود: رعایت مفاد اساسنامه و تعهدات سازمان نسبت به شهروندان باید در اولویت باشد. مردم نباید قربانی مشکلات اجرایی و حقوقی سازمان شوند.

 مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری، با اشاره به اهمیت پروژه‌های مشارکتی سازمان گفت: پروژه‌های مشارکتی در مناطق کمتر توسعه‌یافته مانند نفرآباد و مینابی باید با دقت بیشتری مدیریت شود. مردم انتظار دارند که سازمان نوسازی به تعهدات خود در این مناطق عمل کند.

وی همچنین به موضوع حسابرسی پروژه‌های خدماتی اشاره کرد و پرسید: آیا هزینه‌هایی که در پروژه‌های خدماتی مانند نفرآباد انجام شده، به درستی در گزارش حسابرسی منعکس شده است؟ شفافیت در این بخش بسیار حیاتی است.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری، با تأکید بر مشکلات مالیاتی سازمان گفت: در گزارش حسابرسی به وضعیت مالیاتی سازمان اشاره شده است. چرا تاکنون تعیین تکلیف نهایی در این خصوص انجام نشده؟ تأخیر در این موضوع می‌تواند هزینه‌های بیشتری برای سازمان ایجاد کند.

وی همچنین خواستار ارائه گزارشی از تأثیر انحرافات مالی بر عملکرد سازمان شد و افزود: باید مشخص شود که انحرافات مالی گزارش‌شده در کدام بخش‌ها و به چه دلایلی رخ داده است. این اطلاعات برای برنامه‌ریزی آینده ضروری است.

سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی در پاسخ به سوالات و تذکرات اعضای شورا توضیحاتی ارائه کرد. وی در مورد مالیات گفت: سازمان نوسازی تنها نهادی بود که طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی خود از مالیات ارزش افزوده را ثبت کرده است. این موضوع نشان‌دهنده تلاش ما برای شفاف‌سازی مالی است.

هدایت، در خصوص دعاوی حقوقی، گفت: از ۶۷ پرونده حقوقی موجود، تنها یک پرونده دارای اهمیت است. مابقی دعاوی مرتبط با مطالبات سازمان از اشخاص و نهادهاست.

وی همچنین درباره تحویل اسناد مالکیت واحدهای مسکونی اعلام کرد: تا پایان سال جاری، تمامی اسناد مالکیت واحدهای مسکونی در پروژه‌های مینابی و اتابک به مردم تحویل داده خواهد شد. این موضوع در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

وی در خصوص بدهی‌های بانکی، افزود: بخشی از بدهی‌های بانکی مربوط به اوراق مشارکت در سال جاری تسویه شده است و تلاش می‌کنیم که مابقی بدهی‌ها نیز به زودی پرداخت شود.

هدایت همچنین به تلاش‌های انجام‌شده در زمینه پوشش بیمه‌ای املاک و رعایت مفاد اساسنامه اشاره کرد و گفت: تمامی پروژه‌های ما تحت پوشش بیمه قرار دارند و در خصوص اراضی نیز در حال بررسی راهکارهای مناسب هستیم.

در پایان جلسه و پس از ارائه نظرات، سئوالات و پاسخ‌های ارائه‌شده، گزارش حسابرسی سازمان نوسازی شهر تهران برای سال مالی ۱۴۰۲ به تأیید رسید.

 

 

 

 

وام ودیعه مسکن؛ مجردها مشمول تسهیلات با شرایط خاص 21 اردیبهشت 1404

وام ودیعه مسکن؛ مجردها مشمول تسهیلات با شرایط خاص

به گزارش اکوایران، طبق مصوبات جدید قانون جهش تولید مسکن، وام ودیعه مسکن در تهران و دیگر شهرها به ترتیب با سقف‌های ۲۷۵ میلیون تومان در تهران، ۲۱۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها و ۱۴۰ میلیون تومان در سایر شهرها به مستأجران پرداخت می‌شود. این وام با هدف تسهیل شرایط اجاره‌بها به‌ویژه در کلان‌شهرها و […]

انبارهای غیرمجاز، آتش‌زنه‌های خاموش تهران؛ هشدار به شهرداری درباره تخلفات پنهان 20 اردیبهشت 1404

انبارهای غیرمجاز، آتش‌زنه‌های خاموش تهران؛ هشدار به شهرداری درباره تخلفات پنهان

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در صدمین جلسه کمیته ایمنی در شهرداری منطقه ۴، زنگ خطر درباره افزایش حریق‌های پرخطر را به صدا درآورد. او با اشاره به اینکه بخش زیادی از این حوادث در مکان‌هایی با تخلف ساختمانی رخ می‌دهد، هشدار داد که بیشترین آتش‌سوزی‌های خطرناک در انبارهای […]

تهران و سایه بحران آتش‌سوزی؛تاب‌آوری پایتخت در برابر فاجعه چقدر است؟ 20 اردیبهشت 1404

تهران و سایه بحران آتش‌سوزی؛تاب‌آوری پایتخت در برابر فاجعه چقدر است؟

تهران، شهری که خاطره تلخ حادثه پلاسکو را هنوز از یاد نبرده، اکنون با مطالعات جدیدی درباره آمادگی در برابر آتش‌سوزی‌های بزرگ، خصوصاً پس از زلزله، روبه‌روست. علی شمسی‌پور، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از انجام پژوهشی کلیدی درباره جانمایی مخازن آب‌رسانی اضطراری برای اطفای آتش‌سوزی‌های پس از زلزله خبر داده که نقاط […]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

جزئیات همایش هوش مصنوعی در صداوسیما؛ ۲۱ نشست تخصصی و کارگاهی داریم 21 اردیبهشت 1404

جزئیات همایش هوش مصنوعی در صداوسیما؛ ۲۱ نشست تخصصی و کارگاهی داریم

رئیس ستاد اجرایی همایش ملی هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه با اشاره به بخش‌های مختلف این همایش اعلام کرد که ۲۱ نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی طی ۲ روز در قالب این همایش برگزار می‌شود.

«رسانه‌های هنری جدید» سوژه فصلنامه هنرهای تجسمی شد 21 اردیبهشت 1404

«رسانه‌های هنری جدید» سوژه فصلنامه هنرهای تجسمی شد

پنجاه‌ و یکمین شماره فصلنامه تخصصی هنرهای تجسمی با موضوع «رسانه‌های هنری جدید» منتشر شد.

۳ جلد جدید از مجموعه کتاب‌های «با بابام» منتشر شد 21 اردیبهشت 1404

۳ جلد جدید از مجموعه کتاب‌های «با بابام» منتشر شد

سه جلد جدید از مجموعه کتاب‌های «با بابام» که برگرفته از فصل دوم این مجموعه انیمیشن است، در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. 

اعلام جزییات آیین اختتامیه دومین جایزه ملی «سرو ایرانی» 21 اردیبهشت 1404

اعلام جزییات آیین اختتامیه دومین جایزه ملی «سرو ایرانی»

آیین اختتامیه دومین دوره جایزه ملی «سرو ایرانی» دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

برگزاری بوت‌کمپ تخصصی خوانش نستعلیق برای طراحان تایپ 21 اردیبهشت 1404

برگزاری بوت‌کمپ تخصصی خوانش نستعلیق برای طراحان تایپ

بوت‌کمپ تخصصی «خوانش نستعلیق برای طراحان تایپ؛ از قلم تا گلیف» از ۴ تا ۷ خرداد در کوشک باغ هنر برگزار می‌شود.

کارخانه‌های نوآوری موتور محرک اکوسیستم دانش‌بنیان کشور هستند 20 اردیبهشت 1404

کارخانه‌های نوآوری موتور محرک اکوسیستم دانش‌بنیان کشور هستند

معاون علمی رئیس‌جمهور در کرمانشاه گفت:کارخانه‌های نوآوری موتور محرک اکوسیستم دانش‌بنیان کشور هستند، متأسفانه برخی از استان‌های بزرگ هنوز از داشتن چنین کارخانه‌هایی محروم‌اند، در حالی که این مراکز نقشی کلیدی در اتصال صنعت به فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان دارند.

ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه نیازمند فناوری‌های نوین است 20 اردیبهشت 1404

ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه نیازمند فناوری‌های نوین است

استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه با ۹۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، پنج درصد از تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است، رقمی که با استان تهران با تنها ۲۷۰ هزار هکتار اراضی برابر است و این مقایسه نشان‌دهنده تأثیر بهره‌گیری از روش‌های نوین، سیستم‌های هوشمند و دانش‌بنیان در افزایش بهره‌وری است.

لزوم تحول در زیست‌بوم فناوری خراسان رضوی 16 اردیبهشت 1404

لزوم تحول در زیست‌بوم فناوری خراسان رضوی

در نشست زیست‌بوم فناوری خراسان رضوی، مسئولان پارک علم و فناوری و دانشگاه فردوسی مشهد با انتقاد از محدودیت‌های بوروکراتیک و نابرابری در تخصیص منابع، بر ضرورت حل موانع تجاری‌سازی علم و حمایت واقعی از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کردند.

14 اردیبهشت 1404

فعالیت ۱۲۴ واحد صنعتی دانش بنیان در قزوین

مدیرکل صمت استان قزوین از ثبت و فعالیت ۱۲۴واحد صنعتی دانش بنیان در راستای افزایش بهره وری در تولید خبرداد.

گوگل در آستانه فروپاشی؟ خطر تجزیه غول فناوری حالا از همیشه جدی‌تر است 09 اردیبهشت 1404

گوگل در آستانه فروپاشی؟ خطر تجزیه غول فناوری حالا از همیشه جدی‌تر است

گوگل پس از شکست در پرونده انحصار تبلیغات، از دوشنبه برای حفظ مرورگر کروم در دادگاه ضدانحصار جستجو مبارزه خواهد کرد.

افزایش ظرفیت سفر به نجف در محرم 20 اردیبهشت 1404

افزایش ظرفیت سفر به نجف در محرم

نجف یکی از شهر‌های مهم عراق است که هر‌ساله مسافران و زائران زیادی به آن سفر می‌کنند. ایرانی‌ها نیز در ایام مختلف سال به این‌شهر سفر می‌کنند. معمولا در ماه‌های محرم و صفر، تعداد مسافرانی که به عراق و نجف سفر می‌کنند، بسیار بیشتر از دیگر روز‌های سال است.

همراه داشتن این وسایل برای سفر حج ممنوع است 16 اردیبهشت 1404

همراه داشتن این وسایل برای سفر حج ممنوع است

زائران بیت الله الحرام باید پیش از سفر حج تمتع مدارک لازم برای سفر را به همراه داشته باشند و از آوردن برخی وسایل و داروهای ممنوعه داخل هواپیما خودداری کنند.

هتل‌های نزدیک به دریاچه وان و نحوه رزرو آن‌ها 16 اردیبهشت 1404

هتل‌های نزدیک به دریاچه وان و نحوه رزرو آن‌ها

دریاچه وان به عنوان بزرگترین دریاچه ترکیه یکی از مقاصد گردشگری جذاب برای توریست‌ها و مسافران خارجی است. بسیاری از گردشگران هنگام سفر به شهر وان می‌خواهند در هتل‌های نزدیک به این دریاچه اقامت داشته باشند تا برای تفریح و گردش در این منطقه راحت رفت‌وآمد کنند. به همین دلیل باید برای رزرو هتل در وان دقت زیادی به خرج داده و تمام موارد را مورد بررسی قرار داد.

تاریخ دقیق ثبت نام اربعین مشخص شد 15 اردیبهشت 1404

تاریخ دقیق ثبت نام اربعین مشخص شد

پورجمشیدیان گفت: موضوع ثبت نام زائران نیز از ابتدای ماه محرم آغاز خواهد شد. بحث بیمه زائران نیز امروز مشخص شد، شرکت بیمه زائران به زودی اعلام خواهد شد. بحث پارکینگ‌ها و چگونگی استقرار خودروها در پارکینگ‌ها نیز مقرر شد.

احتمال سفر بدون ویزا به مصر جدی شد! 15 اردیبهشت 1404

احتمال سفر بدون ویزا به مصر جدی شد!

است. تحقق آن، مستلزم اراده سیاسی قوی در سطح دولت‌های عضو است. از این‌رو، پیشنهاد می‌کنم نشستی اختصاصی میان وزرای گردشگری کشورهای عضو برای پیگیری این موضوع راهبردی برگزار شود.

عبدالقادر امام همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مالی و نهادی موجود برای تأسیس صندوق مشترک سرمایه‌گذاری گردشگری، اظهار کرد: دبیرخانه D۸ در حال مذاکره با بانک توسعه اسلامی است و طرح مفهومی این صندوق به معاونت بانک در جده ارائه شده است. انتظار می‌رود کشورهای عضو نیز با مشارکتی فعال، روند نهایی‌سازی و تأسیس این نهاد مالی را تسریع بخشند.

لزوم بهره برداری از ظرفیت مراکز علمی در ارائه راهکارهای مبارزه با فساد 21 اردیبهشت 1404

لزوم بهره برداری از ظرفیت مراکز علمی در ارائه راهکارهای مبارزه با فساد

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: باید از ظرفیت مراکز علمی، نخبگان و اندیشکده ها در ارائه راهکارهای مبارزه با فساد اداری استفاده کرد.

سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ منصوب شد 21 اردیبهشت 1404

سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ منصوب شد

رئیس جهاددانشگاهی در حکمی، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست دانشگاه علم و فرهنگ این نهاد منصوب کرد.

معرفی ۷۷ استاد برگزیده دانشگاه تهران 21 اردیبهشت 1404

معرفی ۷۷ استاد برگزیده دانشگاه تهران

در دوازدهمین دوره جشنواره آموزش دانشگاه تهران، استادان و کارشناسان منتخب حوزه آموزش دانشگاه تهران مورد تقدیر قرار گرفتند.

افتتاح نخستین مرکز تخصصی پزشکی هوشمند در دانشگاه آزاد اسلامی 21 اردیبهشت 1404

افتتاح نخستین مرکز تخصصی پزشکی هوشمند در دانشگاه آزاد اسلامی

با حضور مسئولان دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان، سرای نوآوری سلامت سیمرغ به عنوان نخستین مرکز تخصصی در حوزه سلامت هوشمند در دانشگاه آزاد اسلامی، به‌طور رسمی افتتاح شد. 

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم منصوب شد 21 اردیبهشت 1404

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم منصوب شد

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی سرپرست صندوق رفاه دانشجویان را منصوب کرد.