چهارشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۴ | Wednesday, 2 July , 2025
پ
  • شناسه : 44621
  • 15 دی 1403 - 19:51
  • 24 بازدید
  • ۰ دیدگاه
  • ارسال توسط :

تهرانی ها به این زودی ها منتظر واگن های چینی نباشند؛ ورود تراموا قانونی است ؟

تهرانی ها به این زودی ها منتظر واگن های چینی نباشند؛ ورود تراموا قانونی است ؟
تهرانی ها به این زودی ها منتظر واگن های چینی نباشند؛ ورود تراموا قانونی است ؟

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن تأکید بر اینکه دو معضل آلودگی و ترافیک از چالش‌های جدی برای زندگی روزمره شهروندان تهرانی است با اشاره به وعده‌های مدیریت شهری در ماه‌های گذشته، اذعان داشت: علیرغم تلاش‌های انجام شده، مشکلات همچنان […]

جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، ضمن تأکید بر اینکه دو معضل آلودگی و ترافیک از چالش‌های جدی برای زندگی روزمره شهروندان تهرانی است با اشاره به وعده‌های مدیریت شهری در ماه‌های گذشته، اذعان داشت: علیرغم تلاش‌های انجام شده، مشکلات همچنان پابرجا هستند و گلایه‌های مردمی در این خصوص ادامه دارد.      

 وی تأکید کرد که آلودگی هوا و ترافیک به شدت بر حمل و نقل عمومی تأثیر گذاشته و زندگی روزمره شهروندان را مختل کرده است.

عضو شورا، با اشاره به قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های داخلی و خارجی برای تأمین اتوبوس‌ها و ون‌های برقی، از عدم تحقق کامل این قراردادها و ناکافی بودن تعداد اتوبوس‌های برقی وارد شده به ناوگان خبر داد.

وی تأکید کرد که نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای کاهش آلودگی هوا است.

تشکری هاشمی با تأکید بر اهمیت حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا، گفت: تا زمانی که حمل و نقل عمومی را تقویت نکنیم؛ صحبت از کاهش آلودگی هوا بی‌معنا است.

وی در ادامه از دولت درخواست کرد تا در تأمین ناوگان اتوبوسرانی و اسقاط خودروهای فرسوده به شهرداری تهران کمک کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر غلبه ذرات معلق آلاینده در هوای پایتخت، از نقش پررنگ خودروها در تولید این ذرات خبر داد و در ادامه اظهار کرد: ذرات معلق آلاینده غالب است و منابع تولید این ذرات صنعتی هستند و منشأ طبیعی ندارند. طبق آنالیزها، حدود ۶۳ درصد از این ذرات منشأ خودرویی دارند و این یعنی باید روی خودروها متمرکز شویم.

وی با بیان اینکه سهم هر یک از منابع مشخص شده است؛ ضمن تأیید نقش پررنگ خودروها در آلودگی هوای پایتخت، به کمبود شدید اتوبوس در تهران اشاره کرد و گفت: کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها پس از خودروها، دومین عامل آلودگی هوا در تهران محسوب می‌شوند؛ بر اساس مطالعات سال ۸۶، تهران در سال ۱۴۰۴ باید به ۱۱ هزار اتوبوس مجهز می‌شد؛ اما در حال حاضر، تنها ۲ هزار اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران فعال است.

این عضو شورا تأکید کرد: این کمبود و تفاوت ۹ هزار عددی شدید اتوبوس باعث شده است تا شهروندان تهرانی ناچار به استفاده از خودروهای شخصی خود شوند و در نتیجه، بار آلودگی هوا بر دوش خودروهای شخصی سنگین‌تر شود.

تشکری هاشمی گفت: تا ناوگان تأمین نشود؛ صحبت از رفع آلودگی هوا عبث است. شهرداری برای تأمین اتوبوس قرارداد هزار دستگاهی با عقاب افشان، ۵۰۰ دستگاه با اسنا تأمین کرده و برای خرید اتوبوس از خارج، ۲۰۰ دستگاه قرارداد اتوبوس ۱۸ متری بسته شده و بهار سال آینده وارد می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین ۲ هزار و ۵۰۰ قرارداد اتوبوس برقی بسته شده که تعداد محدودی به شهرداری تحویل شده است و ۱۰ دستگاه وارد تهران شده و صد دستگاه هم در گمرک است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان کرد: نزدیک به سالگرد قرارداد شهرداری تهران هستیم؛ اما از ۲ هزار و ۵۰۰ عدد فقط ۱۰ عدد به تهران رسیده، ۱۰۰ دستگاه در گمرک است و مابقی نیز هنوز به ایران نیامده است. 

به گفته تشکری هاشمی، تاکنون از قرارداد ۵۰۰ دستگاهی چیزی به شهرداری تهران داده نشده و یک قرارداد ۵۰۰ تایی هم معلق شده و یک قرارداد دیگر هم به ۱۸۰ دستگاه تقلیل یافته و قرارداد اتوبوس برقی تاکنون ناکام بوده است.

وی تصریح کرد: نامه‌ای در سال گذشته به سران قوا ارسال شد و در آنجا پیشنهاد داده شد برای خرید ناوگان اتوبوسرانی دولت به شهرداری کمک کند؛ در بحث اسقاط خودرو تاکنون تحول چشمگیری در اقدامات دولت ندیده‌ایم و طبق ادعاها روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین در تهران صرف می‌شود و این به معنای آن است که ۷۰ درصد سوخت به گازها تبدیل می‌شوند.

تشکری هاشمی درخصوص پیش‌پرداخت‌ها نیز گفت: گفته شد که شهرداری تهران ۱۵ درصد پیش‌پرداخت را داده است اما متوجه شده‌ایم که تنها ۹ درصد پیش‌پرداخت داده شده و هنوز تکمیل نشده است. 

وی اضافه کرد: نگرانی درخصوص واگن‌های چینی است و گفته شده طرف چینی حاضر به واگذاری نیست. اما تاکنون قول واردات دو رام قطار تا بهمن ماه به سرانجام نرسیده و تا آنجایی که من می‌دانم؛ این قرارداد با مشکل مواجه شده و طرف چینی به تعهدات خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه به طور قطع کمبود برق وجود دارد؛ گفت: انرژی‌های تجدیدپذیر فرصت‌هایی هستند که باید از آنها استفاده کنیم. اما اینکه نگاه مان به این سمت برود که روی ایستگاه اتوبوس، پنل برقی بگذاریم؛ چندان اثرگذار نیست. شاید یک چراغ را تنها روشن کند اما اینها کارهای نمایشی جذابی هستند و ما باید به سمت ایجاد مزارع خورشیدی در بیابان‌ها باشیم.

تشکری هاشمی درباره قرارداد چین گفت: تاکنون قرارداد ۱۲۰ اتوبوس به نتیجه رسیده و احتمالاً تا ۵۰۰ عدد هم محقق شود و اگر ۲۰ درصد پیش‌پرداخت داده شود؛ بیشتر می‌شود. در خصوص تاکسی هم حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خریداری و به گمرک رسیده و بخشی از آن ترخیص شده است. 

وی خاطر نشان کرد: در بحث ماده ۱۲ و کمک بلاعوض دولت هم تفاهم‌هایی منعقد شده و وام‌هایی به رانندگان از طریق تسهیلات بدون بهره، داده می‌شود.

عضو شورا ادامه داد: درخصوص ون‌ها و تجهیزات هوشمند تاکنون شهرداری تهران گزارشی به شورای شهر نداده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره چرایی عدم اجرای تعهدات طرف چینی گفت: اخبار دقیقی از چرایی عدم اجرای تعهدات نداریم؛ فقط می‌دانیم چین از ارائه واگن‌ها استنکاف کرده است و قرار شده این موضوع از سوی دولت و وزارت خارجه بررسی شود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است وقتی یک قرارداد مشمول زمان می‌شود؛ ممکن است چالش‌هایی برای آن وجود داشته باشد و به نظر می‌رسد تمدید زمان اجرای قراردادها حتی به خرداد ماه نمی‌رسد.

وی ادامه داد: ۹ درصد پیش‌پرداخت‌ها از طریق بانک شهر برای طرف چینی تأمین شده و درست است که دولت باید پرداخت می‌کرد نه شهرداری، اما به هر حال پرداخت شده است.

تشکری هاشمی با اشاره به طرح سؤالی که چندی پیش از شهردار تهران صورت گرفت؛ اظهار کرد: متأسفانه آقای زاکانی توضیحاتی داد که به هیچ عنوان کفایت نکرد و ما را قانع نکرد. هرچند مستمسک نامه ‌ای کردند که ۲ روز قبل از جلسه طرح سؤال از وزارت کشور نامه‌ای مبنی بر عدم اجرای تعهدات را ارائه دادند؛ اما همچنان اشکالات و ایرادات به عملکرد شهرداری وارد است و بازهم این فرصت را برای شهرداری قائل هستیم که از خود دفاع کند. اما همچنان هم شهرداری به تعهدات خود عمل نکرده و اشکالات پابرجا هستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: خوشبختانه دستگاه‌های نظارتی هم بر این موضوع ورود پیدا کرده‌اند و راهکار استیضاح که انتظار مخاطبان است با توجه به شرایط موجود باید عاقلانه برداشته شود و تاکنون چنین برنامه‌ای نداریم. شاید در آینده این گام اجرایی شود.

وی درباره انتصابات در مجموعه شهرداری تهران نیز گفت: متأسفانه در برخی انتصابات شرط احراز رعایت نشده و افرادی به ‌صورت بداهه وارد سیستم می‌شوند و تا می‌خواهند بدانند که دفترشان کجاست؛ سمتشان تغییر می‌کند. امیدوارم این دوره درس عبرتی شود تا دوران تاریک انتصابات با این مدل از بین برود.

عضو شورای شهر تهران، با انتقاد شدید از اقدام شهرداری در وارد کردن تراموا به تهران بدون انجام مطالعات و ارزیابی‌های لازم، این اقدام را تمرد از مصوبات شورای شهر خواند و در ادامه بیان کرد: طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری موظف بود اگر طرحی در این خصوص دارد؛ مطالعات و ارزیابی‌های خود را ارائه دهد. اما در یک تمرد مشکلاتی وجود دارد؛ دلیلی ندارد یک شرکت چینی تصمیم بگیرد تراموا را در تهران بیاورد. مضافاً بر اینکه تمرد از مصوبات شورا نه منطقی، نه قانونی و نه پذیرفته شده به لحاظ علمی است. 

وی تأکید کرد: مگر می‌شود بگوییم چون یک کشور به ما تراموا هدیه داده است؛ از مصوبات شورا باید چشم ‌پوشی کرد؟ 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: مطابق با اخبار، دو دستگاه تراموا به گمرک رسیده است؛ اصل تراموا نادیده گرفتن مصوبات قانونی است. 

تشکری هاشمی همچنین به این نکته اشاره کرد که تراموا نیازمند زیرساخت‌های گسترده‌ای مانند خطوط ریلی، ایستگاه‌ها، برق‌رسانی، تعمیرگاه و آموزش نیروی انسانی است و بدون فراهم کردن این زیرساخت‌ها، وارد کردن تراموا اقدامی بیهوده و هدر دادن منابع خواهد بود.

وی درباره تردد خودروهای غیربومی و با پلاک شهرستان در شهر تهران گفت: متأسفانه عمده دوربین‌های محدوده حمل و نقل خراب هستند و تعداد زیادی خودروی ممنوعه وارد محدوده‌های ترافیکی تهران می‌شوند و این درحالی است که نزدیک به ۲۵۰ هزار خودروی غیرمجاز، وارد محدوده شده اند. ما نمی‌توانیم عوارض پلاک شهرستان را در تهران بگیریم زیرا تا این لحظه پلیس هیچ جریمه ‌ای نمی‌کند و تعدادی از این آشفتگی استفاده می‌کنند و تاکسی‌های برخط تبدیل به یک چالش جدی برای شهر شده‌اند.

تشکری هاشمی درخصوص تاکسی‌های برقی خریداری شده از چین گفت: فناوری‌های برقی با سرعت زیادی درحال تغییر است و امیدواریم آنچه خریداری شده حداقل تا سال‌های آینده مشکلاتی ایجاد نکند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره خطوط HOV گفت: فعلاً خط زرد رنگی در بزرگراه همت کشیده شده است و نیازمند توسعه است. این کار، هیچ اولویتی ندارد. ما باید برای اتوبوس‌های خود خطوط ویژه ترسیم کنیم؛ اولویت ما خودروهای شخصی نیستند؛ تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در اولویت هستند و بعید می‌دانم این طرح در ماه‌های پایانی سال به نتیجه برسد.

وی درخصوص تجهیزات چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به پنل‌های خورشیدی گفت: در طی تمام سال‌های گذشته چراغ‌ها دارای UPS بودند که بتوانند در زمان قطعی برق انرژی را تأمین کنند، اما طی ۷ سال اخیر و در این دوره علی‌رغم ردیف بودجه UPS خریداری نشده است و گفته شد درحال انعقاد قرارداد برای خرید باتری‌های جدید هستند. ترافیک‌های سنگینی در تقاطع‌ها به دلیل قطعی برق ایجاد می‌شود و برای رفع این ترافیک‌ها باید قرارداد همین UPSها منعقد شود، اما شهرداری نه این کار را کرده و نه سولارها را خریداری کرده و شهرداری قول داده که این مشکل را حل کند.

تشکری هاشمی گفت: توزیع اتوبوس‌ها در مناطق باید مطابق با توسعه مناطق باشد و نگاه باید به نیمه جنوبی شهر باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: گفته ‌اند حدود ۵۰۰ تاکسی در گمرک و شماره‌گذاری است؛ اما باید توجه کرد که آیا این تاکسی‌ها مقرون به صرفه هستند یا خیر؟

وی با تأکید بر اینکه از برقی‌سازی حمایت می‌کنیم؛ اظهار کرد: برقی‌سازی باید با منطق باشد و خیابان جمهوری و مابقی خیابان‌هایی که مسافر زیادی دارند می‌توانند به عنوان مسیر تردد ناوگان برقی باشد.

تشکری هاشمی درباره برنامه چهارم نیزیادآور شد: بخش‌های زیادی از این برنامه از جمله حمل و نقل پاک، انسان‌محوری، دوچرخه‌سواری از برنامه به شدت عقب هستیم و البته در بخش‌هایی از جمله تکمیل خطوط مترو کارهایی شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درخصوص اظهارات برخی مبنی بر سنگ‌اندازی اعضای شورا در قراردادها گفت: این نوع فرافکنی از عادت کسانی است که موارد را مطرح می‌کنند. 

وی اضافه کرد: قبل از تصویب این لایحه آنها مذاکرات خود را انجام داده بودند و حتی وقتی تقاضای ۴۸ ساعت زمان کردیم؛ به ما گفتند اگر قرارداد تصویب نشود کشور ضرر می‌کند. اما با گذشت یک سال از دریافت مجوز تنها بخش اندکی از قرارداد محقق شده است. هنوز سیستم هوشمند، ون و موتور سیکلت وارد نشده است.

وی ادامه داد: گفتند که هیچ ردیفی برای موتور برقی وجود نداشته است. اما برای این موضوع ردیف‌هایی وجود داشته است و این چگونه چوب لای چرخ گذاشتن است که آنها قرارداد می‌بندند، اما وقتی به نتیجه نمی‌رسند؛ منتقدان را مشکل می‌دانند.

این عضو شورا اضافه کرد: اگر آنها کار خود را به درستی انجام می‌دادند اکنون قرارداد به نتیجه می‌رسید؛ علیرغم مخالفت اعضای شورا با تراموا می‌بینیم که تراموا وارد شده است ضمن آنکه منتقدان از سر دلسوزی انتقاد می‌کنند و این انتقادها باید دیده شود.

تشکری هاشمی در ادامه در خصوص سرنوشت سیستم هوشمند شهر گفت: متأسفانه سرنوشت سیستم هوشمند شهر مبهم است و فقط به کارتخوان‌ها محدود نمی‌شود و چندین میلیارد تومان عدم‌النفع برای شهر به وجود آورده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: در قانون گفته شده در شهر تهران انتصاب رئیس راهنمایی و رانندگی و سیاست‌های اعمالی باید با هماهنگی شهرداری تهران باشد و طبیعی است اگر شهرداری برنامه‌های خود را نگوید مشکلاتی بوجود می‌آید و ریاست شورای ترافیک با شهردار تهران است.

وی با اشاره به تعیین تعرفه برق خودروها گفت: وزارت نیرو باید این مشکل را حل کند و تعرفه‌ها را مشخص کند. همان طور که وزارت نفت، مکلف به ایجاد جایگاه سوخت است؛ وزارت نیرو نیز باید محل شارژ خودرو را ایجاد کند.

تشکری هاشمی درخصوص اسقاط موتور گفت: باید به ازای هر موتور سیکلت یک دستگاه موتور اسقاط شود؛ اما این موضوع به درستی انجام نمی‌شود و مشاهده می‌شود یک خودرو قدیمی برابر با چندین خودرو آلودگی دارد.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه برنامه ما پیگیری موضوع آلودگی هوا است؛ در آینده‌ای نزدیک بر دعوت از مقامات کشور درخصوص سوخت، صنعت و راهکارهای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده صحبت خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به طرح جامع گفت: بازنگری طرح جامع درحال انجام است و طرح جامع ترافیک در شورای عالی ترافیک ارائه شده و هنوز به تصویب نرسیده است. از آنجایی که این طرح براساس داده‌های سال ۹۳ است؛ باید داده‌های آن به روز رسانی شود و باید گام‌ها برای طرح جدید برداشته شود.

وی درباره توسعه خط ۲ مترو گفت: ایستگاه پایانی این خط با پایانه شرق ۳ کیلومتر فاصله دارد و بخش اعظمی از ایستگاه پایانه انجام شده و تا یک سال و نیم دیگر می‌تواند به پایان برسد. در متمم بودجه برای آن منابع می‌گذاریم تا این ۳ کیلومتر باقی مانده به تکمیل برسد. 

وی ادامه داد: درحال حاضر علاوه بر ون‌هایی که به صورت رایگان مسافران را از پایانه قدیم به پایانه جدید می‌برند؛ اتوبوس‌هایی نیز تأمین شده است.

تشکری هاشمی درخصوص تونل شهید متوسلیان گفت: با توجه به اینکه در اولویت شهر تهران نیست؛ تأکید شد اگر سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری شد می‌توان این تونل را اجرایی کرد.

قرارداد چین و مشکلات آن رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: قرارداد چین می‌توانست جهش خوبی ایجاد کند، اما شرط و شروط آن با دقت دیده نشد. بخشی از تفاهم‌ها و مذاکرات را به عنوان تعهد مطرح کردند و اعداد و ارقام متفاوتی درخصوص این قرارداد گفته شد.

وی ادامه داد: ضعف کارشناسی، هماهنگی ضعیف با دولت، تغییرات مکرر مدیریتی، عدم هماهنگی با شورای شهر تحت عنوان محرمانگی چالش‌های این قراردادها است. تغییر و تحولات دولت هم کمی نقش داشت و اگر پازل‌ها را کنار هم بگذاریم مجموعه‌ای از ناکارآمدی‌ها را مشاهده می‌کنیم. 

این عضو شورا تأکید کرد: همچنان بنای ما بازگشایی گره‌های شهر است و کمک می‌کنیم تا مسائل مردم حل شود. فرافکنی‌ها و به دنبال مقصر گشتن مطرح نیست. ماهی را هر وقت از آب بگیریم؛ تازه است.

تشکری هاشمی در پایان این نشست با انتقاد از تغییرات مکرر مدیریتی در شهرداری تهران بیان کرد: در اکثر واحدهایی که با این قرارداد مواجه بوده‌اند شاهد تغییرات مکرر بوده‌ایم. در این ماه‌های پایانی به جای تلف کردن وقت خود باید به سمت حل مشکلات مردم برویم و خودشیفتگی خود را کنار بگذاریم.

کاهش کیفیت هوا با ورود گرد و خاک به نوار غربی کشور 11 تیر 1404

کاهش کیفیت هوا با ورود گرد و خاک به نوار غربی کشور

به گزارش اکوایران، صادق ضیائیان افزود: طی روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، ابرناکی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. وی اظهار داشت: طی پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان […]

افتتاح نخستین پایانه سبز در منطقه ۹ تهران 11 تیر 1404

افتتاح نخستین پایانه سبز در منطقه ۹ تهران

به گزارش اکوایران، سید محمد رحیم مرتضوی افزود: به منظور ترغیب شهروندان به استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های حمل و نقل عمومی و ایجاد تسهیلات رفاهی برای رانندگان و مسافران در توقفگاه‌های حمل و نقل همگانی، پایانه اتوبوسرانی بوتان بر اساس مجوزهای اخذ شده از کمیته‌های تخصصی معاونت حمل و نقل و ترافیک جهت […]

تناقض در طبیعت: درختانی که هوا را آلوده می‌کنند 11 تیر 1404

تناقض در طبیعت: درختانی که هوا را آلوده می‌کنند

به گزارش اکوایران، سال‌هاست که ما گیاهان را به خاطر توانایی‌شان در پاکسازی هوا و کمک به مبارزه با آلودگی هوا تحسین می‌کنیم. با این حال، آنها ممکن است به شیوه‌ای غیرمنتظره در آلودگی هوا نیز نقش داشته باشند و در حالی که ممکن است برخی از آنها فقط سعی در دفع آفات داشته باشند […]

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دور دوم اجرای «مغازه خودکشی» آغاز می‌شود 11 تیر 1404

دور دوم اجرای «مغازه خودکشی» آغاز می‌شود

دور دوم اجرای نمایش «مغازه خودکشی» به کارگردانی حسین نصیری از هفدهم تیر در عمارت هما روی صحنه می‌رود.

پیام تسلیت مدیرکل دفترموسیقی به مناسبت درگذشت بامداد بیات 11 تیر 1404

پیام تسلیت مدیرکل دفترموسیقی به مناسبت درگذشت بامداد بیات

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار متنی درگذشت بامداد بیات آهنگساز جوان را تسلیت گفت.

مداحی حماسی مصطفی راغب برای ایران 11 تیر 1404

مداحی حماسی مصطفی راغب برای ایران

یزد- مصطفی راغب خواننده مشهور کشورمان که دهه اول محرم هر سال در هیئت آزادشهر یزد نوحه‌خوانی می‌کند، امسال شعر حماسی “در راه تو کِی ارزشی دارد جان ما” را در این هیئت می‌خواند.

رضا مردانی مدیرکل هنرهای نمایشی شد 11 تیر 1404

رضا مردانی مدیرکل هنرهای نمایشی شد

رضا مردانی به‌عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

امیرحسین مدرس مقتل‌خوانی می‌کند؛ عاشورایی‌شدن رادیو 11 تیر 1404

امیرحسین مدرس مقتل‌خوانی می‌کند؛ عاشورایی‌شدن رادیو

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، رادیو با تولید و پخش ویژه‌برنامه‌های مختلف با مخاطبان همراه می‌شود.

۳ برابر شدن اخراج‌ها در سال ۲۰۲۵؛ هوش مصنوعی مقصر اصلی است 09 تیر 1404

۳ برابر شدن اخراج‌ها در سال ۲۰۲۵؛ هوش مصنوعی مقصر اصلی است

در حالی که مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فناوری می‌گویند هوش مصنوعی تنها ابزار برای کمک به کارکنان است، اما پیام‌های داخلی و یادداشت‌های ارسالی به سرمایه‌گذاران آن‌ها، حاکی از آن است که شغل بسیاری از کارکنان در معرض تهدید جدی است و شاید همین حالا هم بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده باشند.

مشاور وزیر ارتباطات خبر داد: کاهش ۸۰ درصدی درآمد برخی کسب‌وکارهای اینترنتی 06 تیر 1404

مشاور وزیر ارتباطات خبر داد: کاهش ۸۰ درصدی درآمد برخی کسب‌وکارهای اینترنتی

ارزیابی اولیه مشاور وزیر ارتباطات از کاهش ۸۰ درصدی درآمد برخی‌ کسب‌وکارهای اینترنتی خبر می‌دهد.

اعلام آمادگی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برای همکاری با دولت در مدیریت بحران 26 خرداد 1404

اعلام آمادگی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی برای همکاری با دولت در مدیریت بحران

رضا الفت‌نسب رئیس اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به همکاری با دولت برای رفع مشکلات احتمالی در شرایط فعلی کشور اعلام آمادگی کرده و ظرفیت زیست‌بوم کسب‌وکارهای مجازی و مبتنی بر فناوری را برای کاهش مشکلات را مناسب ارزیابی کرد.

شغل رؤیایی استارباکس: سفر به دور دنیا با حقوق ۱۳۶ هزار دلاری برای تولید محتوا! 22 خرداد 1404

شغل رؤیایی استارباکس: سفر به دور دنیا با حقوق ۱۳۶ هزار دلاری برای تولید محتوا!

شرکت استارباکس با انتشار یک آگهی استخدام منحصربه‌فرد، به دنبال دو «تولیدکننده محتوای جهانی قهوه» می‌گردد تا برای یک سال کامل به دور دنیا سفر کرده و از فرهنگ قهوه در کشورهای مختلف محتوا تولید کنند.

مدیرعامل کلارنا: هوش مصنوعی می‌تواند اقتصاد را به رکود بکشاند! 21 خرداد 1404

مدیرعامل کلارنا: هوش مصنوعی می‌تواند اقتصاد را به رکود بکشاند!

سباستین سیمیاتکوفسکی، مدیرعامل شرکت پرداخت دیجیتال کلارنا، هشدار داد که هوش مصنوعی ممکن است در کوتاه‌مدت باعث رکود اقتصادی و حذف گسترده مشاغل اداری شود.

شفاف‌سازی عملکرد هتل‌ها در مورد کنسلی بدون جریمه در شرایط جنگی+ فیلم 10 تیر 1404

شفاف‌سازی عملکرد هتل‌ها در مورد کنسلی بدون جریمه در شرایط جنگی+ فیلم

به گفته رئیس جامعه هتلداران ایران، تشکل‌های همه استان‌ها، مناطق آزاد و تشکل جامعه هتل‌داران کشور در خدمت مردم هستند که بتوانند به‌موقع به شکایات رسیدگی کنند و نتیجه را به مردم اعلام کنند.

مکه از ایرانی‌ها خالی شد 05 تیر 1404

مکه از ایرانی‌ها خالی شد

مدیر اجرایی عملیات حج تمتع از پایان حضور حجاج ایرانی در شهر مکه خبر داد و گفت: حدود ۱۰ هزار زائر ایرانی هم اینک در مدینه هستند که طبق برنامه روزانه ۲ هزار نفر به کشور بازخواهند گشت و تا ۱۰تیر عملیات حج تمتع پایان می‌یابد.

پروازهای لحظه آخری؛ رزرو بلیط و تجربه‌ای هیجان‌انگیز 04 تیر 1404

پروازهای لحظه آخری؛ رزرو بلیط و تجربه‌ای هیجان‌انگیز

سفر با هواپیما جزء محبوب‌ترین وسیله‌های حمل‌ونقل برای سفر است. امروزه با شرایط اقتصادی و تورم بالا افرادی که دائم در حال سفر با هواپیما هستند همواره به جست‌وجوی راهی برای کاهش هزینه‌های سفر خود می‌پردازند.

تجهیزات طبیعت‌گردی، کوهنوردی و کمپینگ 03 تیر 1404

تجهیزات طبیعت‌گردی، کوهنوردی و کمپینگ

در دل طبیعت، جایی که مسیرها ناشناخته‌اند و هر قدم می‌تواند چالشی تازه پیش‌رویتان بگذارد، چیزی که بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد، تجهیزات مناسب است.

برای فرار از جنگ؛ مردم با قایق به کیش هجوم آوردند! 27 خرداد 1404

برای فرار از جنگ؛ مردم با قایق به کیش هجوم آوردند!

با آغاز حملات رژیم صهیونیستی از ۲۳ خرداد ماه در این جزیره مانده بودند که در مذاکرات صورت گرفته با هتل های کیش موضوع اقامت رایگان آن‌ها حل و خارج کردن مسافران از کیش آغاز شد.

توجه به روح و روان دانشجویان در اولویت قرار گیرد 11 تیر 1404

توجه به روح و روان دانشجویان در اولویت قرار گیرد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: دراین ایام طرح احوال پرسی با دانشجویان و توجه به روح و روان دانشجویان در اولویت قرار گیرد .

تشریح اقدامات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دوران جنگ 11 تیر 1404

تشریح اقدامات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دوران جنگ

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که فعالیت‌های فرهنگی یکی از ارکان اصلی مدیریت شرایط بحرانی است، اقدامات انجام‌شده در دوران جنگ را تشریح کرد.

نتایج استعدادهای درخشان ارشد ۱۴۰۴ تربیت مدرس اعلام شد 11 تیر 1404

نتایج استعدادهای درخشان ارشد ۱۴۰۴ تربیت مدرس اعلام شد

اسامی پذیرفته‌شدگان دوره کارشناسی‌ارشد سال ۱۴۰۴ از طریق سهمیه استعدادهای درخشان در دانشگاه تربیت مدرس منتشر شد.

11 تیر 1404

خسرو پناه: سیره شهید طهرانچی تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه دارد

خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت شهید طهرانچی گفت: سیره شهید طهرانچی تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

زمان جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس 11 تیر 1404

زمان جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه تربیت مدرس

زمان جدید برگزاری جلسه مصاحبه دکتری استعدادهای درخشان و آزمون نیمه متمرکز در سایت دانشکده مربوط منتشر شد.